Täydennysvaali

Varajäsenen täydennysvaali 2023

Koska Syyskokouksessa 9.11.2022 puheenjohtajaksi valittiin henkilö, joka oli valittu hallitukseen, jäi näin ollen varajäsenet yhden paikan vajaaksi. Hallitus on todettiin kuitenkin toimintakykyiseksi ja päätettiin pitää hallituksen varajäsenen täydennysvaalit kevätkokouksessa 2023.

Hallituksen kooksi on Kevätkokouksessa 2022 sovittu 6 varsinaista jäsentä ja 6 yleisvaraa.

Ammattiosaston hallitusta täydennetään vaalissa yhdellä (1) varajäsenellä. Ammattiosaston hallitukseen voi asettua ehdolle ammattiosastomme jäsen, joka on liittynyt ammattiosastoomme ennen ehdokasasettelun päättymistä ja joka on maksanut jäsenmaksunsa. Äänioikeutettuja ovat ammattiosaston jäsenet, jotka ovat suorittaneet heille säädetyn liittomaksun.

Jäsen voi tarkistaa vaalikelpoisuutensa (jäsenyys, maksut) Tehyn jäsenrekisterin asiointipalvelusta www.tehy.fi. Mahdolliset moitteet tulee toimittaa ammattiosaston puheenjohtajalle / vaalilautakunnan puheenjohtajalle Hanni Harjulalle  10.2.2023 klo 15 mennessä sähköpostitse: hanni.harjula@hus.fi

Vaalilautakunta kokoontuu 10.2. klo 15.10 käsitelläkseen mahdolliset oikaisuvaatimukset.

Ehdokasasettelu tapahtuu 13.2. klo 8 – 26.2. klo 19 välisenä aikana.  Ehdokasasiakirjoja saa ao 134 –nettisivuilta osoitteesta Täydennysvaali - Tehyn Porvoon Sairaalan AO 134 ry Ehdokasasiakirja palautetaan sähköisesti niin, että allekirjoitetusta ehdokasasiakirjasta otetaan valokuva/skannataan ja lähetetään vaalilautakunnan puheenjohtajalle sähköpostilla: hanni.harjula@hus.fi.

Vaalilautakunta kokoontuu Teamsilla 27.2. klo 9, tarkistaa ehdokasasiakirjat, tarvittaessa tekee oikaisupyynnöt puutteellisesta ehdokasasiakirjasta ja hylkää ne joista puuttuu allekirjoitus, ei ole toimitettu määräaikana tai ei muutoin ole vaalikelpoinen.  Jos ehdokkaita on yhtä paljon kuin on paikkoja, on syntynyt sopuvaali. Jos ehdokkaita on enemmän kuin paikkoja, tulee vaalit.

Mikäli vaali toteutuu, pidetään äänestys uurnaäänestyksenä ammattiosaston sääntömääräisessä kevätkokouksessa päivämäärällä 14.3.2023 klo 18.

Vaalilautakunta:  pj Hanni Harjula, Carola Ekroth, Katja Pendolin

MS Word -tiedostoEhdokasasiakirja_täydennysvaali.docx (11 kB)
Tulosta ja täytä ehdokasasiakirja. Skannaa tai lähetä kuva ehdokasasiakirjasta vaalilautakunnan puheenjohtajalle hanni.harjula@hus.fi. Muista, että kuvassa tulee näkyä allekirjoitus.