Ammattiosaston hallituksen varajäsenen täydennysvaali 2023

10.1.2023

Täydennysvaalitiedote 10.1.2023

Ammattiosaston hallitusta täydennetään vaalissa yhdellä (1) varajäsenellä. Ammattiosaston hallitukseen voi asettua ehdolle ammattiosastomme jäsen, joka on liittynyt ammattiosastoomme ennen ehdokasasettelun päättymistä ja joka on maksanut jäsenmaksunsa. Äänioikeutettuja ovat ammattiosaston jäsenet, jotka ovat suorittaneet heille säädetyn liittomaksun.

Jäsen voi tarkistaa vaalikelpoisuutensa (jäsenyys, maksut) Tehyn jäsenrekisterin asiointipalvelusta www.tehy.fi.

Mahdolliset moitteet tulee toimittaa ammattiosaston puheenjohtajalle / vaalilautakunnan puheenjohtajalle Hanni Harjulalle  10.2.2023 klo 15 mennessä sähköpostitse: hanni.harjula@hus.fi

Vaalilautakunta kokoontuu 10.2. klo 15.10 käsitelläkseen mahdolliset oikaisuvaatimukset.

Ehdokasasettelu tapahtuu 13.2. klo 8 – 26.2. klo 19 välisenä aikana.  Ehdokasasiakirjoja saa ao 134 –nettisivuilta osoitteesta Täydennysvaali - Tehyn Porvoon Sairaalan AO 134 ry Ehdokasasiakirja palautetaan sähköisesti niin, että allekirjoitetusta ehdokasasiakirjasta otetaan valokuva/skannataan ja lähetetään vaalilautakunnan puheenjohtajalle sähköpostilla: hanni.harjula@hus.fi.

Vaalilautakunta kokoontuu Teamsilla 27.2. klo 9, tarkistaa ehdokasasiakirjat, tarvittaessa tekee oikaisupyynnöt puutteellisesta ehdokasasiakirjasta ja hylkää ne joista puuttuu allekirjoitus, ei ole toimitettu määräaikana tai ei muutoin ole vaalikelpoinen.  Jos ehdokkaita on yhtä paljon kuin on paikkoja, on syntynyt sopuvaali. Jos ehdokkaita on enemmän kuin paikkoja, tulee vaalit.

Mikäli vaali toteutuu, pidetään äänestys uurnaäänestyksenä ammattiosaston sääntömääräisessä kevätkokouksessa päivämäärällä 14.3.2023 klo 18.

Vaalilautakunta:

pj Hanni Harjula