Yhdistys

Tehy edustaa koulutettuja terveys- ja sosiaalialan tutkinnon suorittaneita ammattilaisia sekä alalle opiskelevia Tehyn opiskelijayhdistyksen jäseniä.

Tehyyn kuuluu 140 000 koulutettua alan ammattilaista, mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia. Tehy on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n jäsen.

Ammattiosasto 134 toimii Porvoossa ja hoitaa HUS Porvoon sairaalan yksiköissä työskentelevien Tehyläisten jäsentensä edunvalvontaa.